wtorek, 30 lipca 2013

Ciasto z owocami


Ciasto owocowe

W letnie upały nic tak nie chłodzi, jak dobry lekki deser w towarzystwie schłodzonej lemoniady lub mrożonej kawy. Ciasto owocowe, które wam proponuje przygotowuje się naprawdę szybko, wystarczy pół godzinki czasu, robot kuchenny i odrobina chęci. Spróbujcie nie pożałujecie bo smakuje pysznie :)
Przepis znalazłam na blogu www.mojewypieki.com jednak nieznacznie go zmodyfikowałam.
Składniki:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 150 ml oleju
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce: świeże lub zamrożone (ja dodałam zamrożone owoce leśne)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Przygotowanie:

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier, dalej ubijając. Nastepnie dodajemy żółtka i kontynuujemy ubijanie. Wlewamy olej, dalej ubijając. Na koniec dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszamy do polączenia skladników.

Ciasto wlewamy do tortownicy o srednicy około 23 cm wysmarowanej masłem i opruszonej bułką tartą lub kaszą manną. Można też użyć większej ale wówczas ciasto będzie niższe. Na wierzchu wysypujemy owoce. Pieczemy w temperaturze 170ºC przez około 60 minut. Zdaża mi się piec to ciasto dłużej, bo nigdy nie wiadomo ile soku puszczą owoce. Należy je trzymać w piekarniku do tzw. Suchego patyczka, to pozwoli uniknąć zakalca. Po wystudzeniu lubię oprószyć je cukrem pudrem, bo wtedy wygląda naprawdę apetycznie.

Najlepiej smakuje jeszcze ciepłe :)

Smacznego :)

Ciasto owocoweCiasto owocowe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).