piątek, 6 września 2013

Francuskie ciasto jogurtowe


Po tygodniowym pobycie w domu, gdzie bezwstydnie leniłam się kulinarnie, bo gotowała dla mnie moja Mama :) czas na powrót :) żeby go sobie osłodzić zaczynam łatwo i lekko francuskim ciastem jogurtowym. Przepis pochodzi z książki "w Paryżu dzieci nie grymaszą" i wpadł mi w ręce dosłownie przed obiadem, kiedy to czytałam sobie tą książkę :) Szczerze go polecam bo  przygotowanie zajmuje 10 minut, ciasto piekło się kiedy my jedliśmy obiad :) jest pyszne, lekkie, szybkie i słodkie w sam raz na deser :)

Składniki:
  • 2 kubeczki jogurtu naturalnego (jeden o pojemności 150g) - kubeczki te wykorzytamy do odmierzania pozostałych składników
  • 2 jajka
  • 3/4 kubeczka oleju
  • 2 kubeczki cukru
  • 4 kubeczki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
Opcjonalnie jako dodatki:
  • 2 kubeczki mrożonych owoców lub 1 kubeczek płatków czekoladowych
  • 1 kubeczka płatków migdałowych
Przygotowanie:

Włączamy piekarnik i ustawiamy temperaturę 200°C.

Tortownicę o srednicy 23 cm smarujemy masłem lub olejem i posypujemy bułką tartą lub kaszą manną.

Do naczynia wkładamy jogurt, olej, jaja i cukier i miksujemy.

Następnie do składników mokrych dodajemy składniki suche: mąkę i proszek do pieczenia i cukier waniliowy i miksujemy.

Gdy składniki się połączą możemy włożyć dodatki (ja tym razem dodałam płatki czekoladowe i migdałowe) i mieszamy łyżka.

Ciasto wykładamy do tortownicy (ja posypałam je płatkami migdałowymi) i pieczemy 35-40 minut w temperaturze 200°C. Pieczemy do suchego patyczka. Z owocami pewnie będzie piekło się dużej, moje było gotowe po 35 minutach.

Ciasto powinno być chrupiące z wierzchu i lekko sprężyste w środku. Gotowe posypujemy cukrem pudrem.  

Przepis polecam :) Ciasto jest rewelacyjne. Idealne do wspólnego pieczenia z dziećmi :) moja 7 tygodniowa Ida asystowała mi będąc grzeczną w wózku :) Wierzę, że gdy będzie starsza odmierzanie składników kubeczkami przyniesie jej frajdę :) zresztą tak jak samo jedzenie :) bo ciasto jest pyszne :)

Smacznego:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).