niedziela, 6 kwietnia 2014

Makowiec odwrócony - na biszkopcie



Ten makowiec jest lekki jak puch :) absolutnie pyszny :) jedyną jego wadą jest to, że nie można mu się oprzeć i na jednym kawałku ciasta  nie poprzestaniecie. Zdecydowanie polecam to ciasto waszej uwadze :)

Składniki na biszkopt:
  • 4 jaja od kur z wolnego wybiegu
  • 2/3 szklanki cukru nierafinowanego
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
Masa makowa robiona według tego przepisu (lub opcjonalnie dla zabieganych gotowa masa makowa):
  • 500 g maku
  • 3 jaja
  • 130 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka łagodnego miodu
  • 2 łyżki cukru
  • 4 łyżki oleju
  • plus dowolne bakalie: skórka pomarańczowa, orzechy
Przygotowanie masy makowej:

Jeśli korzystać z gotowej masy makowej w puszce, kupionej w sklepie to dodajecie jedynie 2 ubite na sztywno białka, żeby nadać jej puszystości. Rozkładacie na wysmarowanej formie (u mnie tortownica o średnicy 23 cm i pieczecie 40 minut w temperaturze 175°C.


Jeśli nie idziemy na łatwiznę i chcemy mak zrobić sami to najlepiej skorzystać ze zmielonego już maku (są takie dostepne w sklepach).


Wtedy: 


1. Zmielony mak zalewamy wrzątkiem, czekamy do wystudzenia a następnie odciskamy z nadmiaru wodu, przez gazę lub lnianą ściereczkę.


2. Masło ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę. Następnie dodajemy do tej masy kolejno żółtka, zmielony mak, olej, miód i bakalie i mieszamy.


3. Na koniec  trzeba dodać ubitą na sztywno pianę z białek i wymieszać masę makową delikatnie łyżką.


4. Następnie wykładamy masę do natłuszczonej formy (u mnie tortownica o średnicy 23 cm) i pieczemy 40 minut w temperaturze 175°C.


Gdy masa makowa się piecze przygotowujemy biszkopt:


1. Oddzielamy białka od żółtek.


2. Białka miksujemy na sztywną pianę a następnie po 1 łyżce dosypujemy cukier ciągle miksując.


3. Następnie do masy białkowej dodajemy po jednym żółtku dalej miksując.


4. Gdy masa jajeczna jest już ubita i puszysta dodajemy do niej mąki. Ja dodawałam mąkę stopniowo, przesiewając ją przez sito i delikatnie mieszałam szpatułką. Taki sposób przygotowywania biszkoptu gwarantuje, że będzie on lekki i puszysty.


Gotowe ciasto biszkoptowe wylewamy na upieczoną masę makową i pieczemy wszystko razem kolejne 30 minut do tzw. suchego patyczka.


Upieczone ciasto pozostawiamy chwilę w otwartym piekarniku. 


Po wystudzeniu (ja nie mogła się powstrzymać i zrobiłam to gdy ciasto było jeszcze lekko ciepłe) odwracamy je, tak by biszkopt znajdował się na spodziei wyjmujemy z formy.


Dekorujemy cukrem pudrem, białą czekoladą lub lukrem.


Ten makowiec jest naprawdę pyszny. Skradł moje podniebienie od pierwszego kęsa. Dlatego szczerze polecam Przepis znalazłam na stronie mojewypieki.com 


Smacznego :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).