piątek, 10 stycznia 2014

Ciasteczka owsiane bez mąki, masła i cukru

 
Czy można upiec ciasteczka bez masła i mąki i cukru? Otóż tak :) Inspirację znalazłam u Pani Małgosi na blogu pincake :) przepis  zmodyfikowałam i na stole u nas dziś zagościły bardzo zdrowe ciasteczka :) takie w sam raz do poobiednej kawy :) są pyszne, sycące i słodkie choć nie zawierają w sobie cukru :) a co dla mnie najważniejsze bardzo łatwe w przygotowaniu. Koniecznie wypróbujcie ten przepis :) :) nie pożałujecie :)

Składniki:
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • 1 puszka mleka kokosowego bio
  • 2 łyżki syropu z Agawy
  • żurawina - sypana na tzw. oko :)
Przygotowanie:

1. Dzień przed przygotowaniem ciasteczek mleko kokosowe wstawcie do lodówki. Ważne jest żebyście użyli tego bio, nie ma dużej różnicy cenowej a naprawdę lepiej smakuje, bo jest bez dodatkowej chemii. Noc w lodówce jest potrzebna po to, żeby w puszce oddzielił się krem kokosowy od wody. Do naszego przepisu wykorzystamy krem - ma on konsystencje masła a wodę kokosową tym razem odlewamy. Jeśli puszkę postawicie do góry nogami to wtedy woda zgromadzi się na dole i łatwiej będzie ją zlać. Ja tym razem tego nie zrobiłam a i tak udało mi się spokojnie odlać wodę, więc nie musicie być bardzo skrupulatni :)

2. Do miski wsypujemy płatki owsiane. Dodajemy krem z mleka kokosowego i syrop z Agawy i mieszamy. Jeśli masa jest zbyt klejąca dosypujemy płatki, jeśli się nie klei i jest zbyt sypka możemy dolać łyżkę mleka kokosowego. Gdy płatki się skleją dodajemy troszkę żurawiny. Jeśłi chcecie by ciastka były zwarte po upieczeniu dodajcie jej mniej, jesli nie przeszkadza wam, ze troszkę się będą kruszyć dosypcie więcej :)

3. Z gotowej masy formujemy średniej wielkości kulki i lekko spłaszczamy układając na wyłożonej papierem blaszce, zachowując niewielkie odstepy.

4.Ciasteczka pieczemy w temperaturze 180°C około 20 minut. Do lekkiego zarumienienia.

Mnie z podanej ilości wyszło 9 sporych ciastek. Pochłonęliśmy je migiem :) ale to w końcu ciastka fit :) więc chyba można :) 

Smacznego :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).