środa, 15 stycznia 2014

Kruche rogaliki bez masła (na oleju)

Czy znacie te chwilę, kiedy nachodzi ochota na coś słodkiego i nijak obok tej ochoty nie można przejść obojętnie? Otóż mnie dziś naszła taka ochota i dlatego musiałam coś upiec. Padło na kruche rogaliki z konfiturą brzoskiwiniową i prażonymi jabłuszkami, na które przepis wyszperałam w moim starym wysłużonym zeszycie z przepisami. Rogaliki są bez masła, bez śmietany, całkowicie wolne od tłuszczów zwierzęcych, więc nadają się dla alergików i tych co są Wege :) Robione dziś przy kawie do kawy :)

Składniki (na 16 małych rogalików):
  • 250 g mąki pszennej
  • 30 g cukru pudru
  • 80 g oleju rzepakowego
  • 80 mililitrów wody
Nadzienie: u mnie dżem brzoskwiniowy i jabłuszka uprażone przez moją Babcię Jasię :), z tymi jabłuszkami rogaliki sa pyszne :) Ale wy możecie włożyć to co akurat macie pod ręką i lubicie :)

Przygotowanie:

1. Składniki umieszczamy w misie i zagniatamy z nich gładkie ciasto.

2. Zagniecione ciasto owijamy w folię i wkładamy na 30 minut do lodówki.

3. Po schłodzeniu ciasto dzielimy na 2  części. Każdą z części rozwałkowujemy na kształt koła, następnie dzielimy po przekątnych na 8 części (trójkątów)

4. Na szereszy koniec każdego z trójkątów kładziemy konfiturę i ciasno zawijamy (inaczej konfitura wypłynie), formując rogalika.

5. Gotowe rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia - rada mojej mamy Halinki: rogaliki należy układać noskami do dołu blaszki wtedy wyjdzie ladny ksztalt rogalika (nosek powstaje podczas zwijania z węższego końca trójkąta).

5. Pieczemy 20 minut w temperaturze 180°C, grzanie góra - dół.

Upieczone rogaliki studzimy na kratce. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe :)

Choć bez masła są naprawdę smaczne i robią się ekspresowo,  dlatego przepis polecam!

Smacznego:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).