środa, 10 grudnia 2014

Pierniczki bezglutenowe

Pierniczki bez glutenu

W tym roku postanowiłam przetestować jakieś bezglutenowe przepisy na pierniczki. Ten konkretnie pochodzi z bloga Ani Lewandowskiej, choć troszkę jak to ja zmieniłam proporcje przypraw i dodałam dla koloru kakao. Powiem tak z ciastem pracuje się trudniej niż z takim zwykłym, bo jest mniej elastyczne a bardziej kruche, ale przy odrobinie doświadczenia kulinarnego da się z niego wyczarować całkiem zdrowe i co najważniejsze smaczne pierniczki.

Składniki (mnie z tych proporcji wyszły 24 pierniczki):
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/2 szklanki mąki ryzowej
  • 1/2 szklanki nierafinowanego cukru lub ksylitolu ewentualnie miód
  • 2 jaja od szczęśliwych kur
  • 6 łyżek masła klarowanego
  • 2 czubate łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • szczypta soli
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka kakao
Przygotowanie:

1. Składniki suche: mąki, cukier i przyprawy mieszamy w misie.

2. Jaja ucieramy z masłem.

3. Przelewamy składniki mokre do suchych i krótko zagniatamy do połącznia składników. A nastepnie owijamy folią i chłodzimy w lodówce. (Ciasto ma bardziej kruchą niż elastyczną konsystencję, ale nie nalezy się tym przejmować i po krótkim zagnieceniu, owinąć i wstawić do lodówki.)

4. Po schłodzeniu ciasto wyjmujemy, odrywamy mniejsze skrawki (nie da się rozwałkować jednego wielkiego placka, bo ciasto jest kruche i łatwo się rwie) i wałkujemy przez folię - wtedy nie przywiera do wałka. Ja wałkowałam racze grubo.

5. Na rozwalkowanym cieście wycinamy foremkami pierniczki i przenosimy je na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Uwaga są delikatne.

6. Pieczemy 15 minut w nagrzanym piekarniku w temperaturze 170 °C.

Oryginalny przepis znajdziecie tu na stronie hpba.pl

Smacznego :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).