poniedziałek, 22 września 2014

Czekoladowe ciastka jaglane - bardzo zdrowe



Osobiście uwielbiam gdy jedzenie jest zdrowe i smaczne zarazem. Dlatego świadmie w mojej kuchni eksperymentuje i wprowadzam nowe zdrowe smaki. Dziś zachęcam Was do wypróbowania bardzo smacznych jaglanych ciastek czekoladowych, w których nie ma mąki ani cukru a są pyszne, czekoladowe i słodkie :)

Składniki:
  • 1 szklanka surowej kaszy jaglanej (po ugotowaniu 3 szklanki)
  • 1 szklanka wiórek kokosowych
  • 1 szklanka płatków owsianych lub jakichkolwiek innych otrębów
  • 30 g gorzkiej czekolady o zawartości kakao 70% (ja uwielbiam karmelową z Lidla i taką dałam to 3 tafelki)
  • 1 łyżka masła lub oleju kokosowego do rozpuszczenia
  • 6 łyżek syropu z agawy
  • 2 jaja od kur z wolnego wybiegu lub zamiennie 1 łyżka siemienia lnianego
Przygotowanie:

1. Kaszę gotujemy według wskazówek na opakowaniu i studzimy.

2. Masło lub olej rozpuszczamy i również pozostawiamy do wystudzenia.

3. Czekoladę ścieramy na tarce do sera na wiórki.

4. Przestudzoną kaszę blendujemy z czekoladą, syropem z agawy i masłem na względnie gładką masę (ja użylam blendera ręcznego).

5. Następnie dodajemy wiórki kokosowe, płatki owsiane lub otręby i jaja lub siemie lniane i mieszamy łyżką do połączenia składników.

6. Włączamy piekarnik ustawiamy temperaturę 180°C i termoobieg.

7. Z przygotowanej masy robimy kulki wielkości dużego orzecha włoskiego, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczamy. (u mnie wychodzą 2 niepełne blachy ciasteczek).

8. Ciasteczka  pieczemy przez 30 minut w temperaturze 180°C z termoobiegiem.

Po upieczeniu czekamy do ostudzenia i dopiero zdejmujemy z blachy. To naprawdę pyszne, zdrowe i sycące ciasteczka, chrupiące z wierzchu i mięciutkie w środku. Na pewno je polubicie. No i jeść je można bez wyrzutów sumienia.

Inspirację do nich zaczerpnęłam z bloga QuchniaWege :)

Smacznego :) 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).