poniedziałek, 22 września 2014

Racuszki owsiane bez mleka i mąki i cukru



Kiedy za oknem zimno, buro i szaro śniadania i desery lubię jeść ciepłe :) stąd teraz często na naszym stole goszczą racuchy. Jednak jako, iż staram się unikać mąki i cukru, eksperymentuje, mieszam to i owo i szukam zdrowszych wersji tego pysznego deseru. Oto jeden z takich eksperymentów - zresztą bardzo udany :) przepis Wam polecam, bo racuszki wyszły mięciutkie, sycące, puszyste i po prostu pyszne :)

Składniki (na 1 talerz racuchów - porcja dla 3 osób):
  • 2 banany
  • 1  czubata szklanka zmielonych w młynku do kawy płatków owsianych
  • 1 jajo od kur z wolnego wybiegu
  • 1/2 szklanki napoju sojowego lub ryżowego opcjonalnie zwykłego mleka lub wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki miodu lub syropu z agawy
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
Przygotowanie:

1. Banany blendujemy.

2. Płatki owsiane mielimy w młynku do kawy na mąkę.

3. Do bananowej masy dodajemy resztę składników i mieszamy łyżką - odstawiamy na chwilkę. Tuż przed smażeniem mieszamy raz jeszcze sprawdzając konsystencję masy - moja byla dość gęsta, ale lekko lejąca.

4. Nagrzewamy patelnię bez tłuszczy i smażymy na niej racuszki. Ja robiłam małe placki z 1 łyżki stołowej masy, ponieważ wtedy łatwiej je przewrócic. Czekałam do pojawienia się pęcherzyków a następnie podważając widelcem lub łopatką przkręcałam i smazyłam do zbrązowienia z drugiej strony.

Gotowe racuszki smakują dobrze w towarzystwie konfitury, czekolady, cukru pudru a także same bez dodatków.

Są naprawdę pyszne więc szczerze  je wam polecam :)

Smacznego :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).