wtorek, 13 stycznia 2015

Bezglutenowe ciasto czekoladowo-pomarańczowe


Dalej eksperymetuję z bezglutenowymi przepisami. Tym razem inspirując się przepisem na hiszpańskie ciasto pomarańczowo - migdałowe stworzyłam sobie  sama :) pomarańczowe ciasto czekoladowe, bo w te wietrzne i zimne dni naprawdę trudno jest żyć bez odrobiny słodkości. Ciasto wyszło pysznie, jest mocno czekoladowe i wilgotne, więc Wam bardzo polecam ten mój kulinarny eksperyment.

Składniki (na tortownice 20 cm - wysokie ciasto lub na tortownice o średnicy 23 cm, ciasto odrobinę niższe):
  • 6 jaj od szczęśliwych kur
  • 1 filiżanka ksylitolu lub nierafinowanego cukru mozna dać mniej - zależy jak słodka jest pomarańcza.
  • 1 duża pomarańcza lub dwie  mniejsze
  • 200 g zmielonych migdałów
  • 1 łyzeczka proszu do pieczenia bezglutenowego
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 4 czubate łyżki kakao

Przygotowanie:

1. Pomarańcze myjemy, parzymy gorącą wodą a następnie gotujemy w całości w wodzie około 60 minut od momentu zagotowania na wolnym ogniu.

2. Ugotowaną pomarańczę wyjmujemmy z wody, blendujemy razem ze skorką i pozostawiamy do lekkiego przestudzenia.

3. Odzielamy żółtka od białek. Bialka w osobnej misie ubijamy na sztywną pianę i odstawiamy. Żółtka miksujemy razem z cukrem i lekko przestudzoną zblendowaną pomarańczą.

4. Do jajeczno - pomarańczowej masy dodajemy wymiaszane razem kakao, zmielone migdały, proszek do pieczenia i sodę i ponownie miksujemy do połączenia składników.

5. Na koniec partiami doddajemy do ciasta pianę z białek i delikatnie mieszamy łyżką.

6. Gotowe ciasto przekładamy do natłuszczonej olejem formy, wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 45 lub 60 minut w temperaturze 180°C, przy włączonym termoobiegu lub grzaniu góra dół. Mój piekarnik zawsze dluzej dopieka ciasto- ja swoje piekłam godzinę, ale myślę, ze pod 45 minutach mozecie już sprawdzać patyczkiem czy jest dobre.

7. Upieczone ciasto pozostawiamy jeszcze chwilę w wyłączonym piekarniku przy uchylonych drzwiach. Następnie lekko przestudzone dekorujemy według uznania. Ja swoje ciasto polałam rozpuszczoną gorzką czekoladą i udekorowałam migdałami.

Ciasto jest naprawdę pyszne. Wilgotne, mocno czekoladowe o cudownym pomarańczowym aromacie. To mój kolejny autorki przepis którym się z wami dzielę :)

Myślę, że ilość cukru w cieście możecie regulować w zależności od tego jak słodkie są wasze pomarańcze, ja następnym razem, dam go mniej.

Smacznego :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).