niedziela, 18 stycznia 2015

Szybka jaglana szarlotka

jabłecznik z kaszy jaglanej

Czy też macie takie dni kiedy chcecie zjeść coś słodkiego, jednocześnie zdrowego a do tego wszystkiego nie chcecie się napracować i spędzić pół dnia w kuchni? Jeśli tak to ten przepis jest zdecydowanie dla Was. Mnie ta szybka jaglana szarlotka naprawdę urzekła, smakiem, zdrowiem i szybkim przygotowaniem. W smaku przypomina mi troszkę batony musli - więc w przyszłości będę ją piec w keksówce, kroić w plastry, fantazyjnie pakować i wkładać domownikom do pudełek śniadaniowych :)

Składniki: ( na małą tortownić o średnicy 18 cm lub malutką keksówkę)
  • 300 g surowej kaszy jaglanej
  • 500 g prażonych jabłek (ja użyłam jabłek prażonych przez moją babcię Jasię - dzięki niej mam cudowne domowej roboty przetwory) lub opcjonalnie 1 i 1/2 kg surowych jabłek
  • 2 łyżki miodu lub więcej jesli macie kwaśne jabłka
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 szklanki rodzynek

Przygotowanie:

1. Kaszę opłukać na sicie i umieścić w misie - nie gotować.

2. Do  surowej kaszy dodać jabłka (jeśli używacie tych wcześniej uprażonych, to po prostu przekładacie je do kaszy, jesli surowych to jabłka myjecie, obieracie ze skórki a  następnie ścieracie na tarce o grubych oczkach i tak przygotowane jabłka łączycie z kaszą).

3. Do jabłek i kaszy dodajemy miód, moczone przez chwilę w ciepłej wodzie rodzynki i cynamon. Wyszystko mieszamy łyżką do połączenia a następnie przekładamy do wyłożonej papierem blaszki.

Ciasto pieczemy przez 90 minut w 180°C.

Kroimy lekko ostudzone w przeciwnym razie nie będzie trzymało formy.

Inspirację zaczerpnęłam z bloga "rodzinka w kuchni".

Ciacho jest naprawdę pyszne, słodkie, szarlotkowe a co najważniejsze po jego zjedzeniu nie pojawiają się żadne wyrzuty sumienia.

Smacznego :)

jabłecznik z kaszy jaglanej

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).