niedziela, 18 stycznia 2015

Pasta z ciecierzycy

pasztet z ciecierzycy

Czy już kiedyś pisałam, że kocham ciecierzycę? Jeśli nie, to czym prędzej naprawiam ten błąd. Kocham ciecierzycę i wszystko co z niej można przygotwać. Naszym domowym hitem jest ciecierzycowa pasta, którą dodajemy do kasz, makaronów, chleba lub po prostu wyjadamy łyżką ze słoika. 

Składniki na jeden średniej wielkości słoik:
  • pół opakowania ciecierzycy
  • 2 średniej wielkości cebule lub 3 mniejsze
  • 1/2 szklanki przesmażonych pomidorów ( ja używam  już gotowych bio pomidorów sprzedawanych w szklanych butlach, kiedy ich nie mam po prostu sparzam 1 większego pomidora, kroję w kostkę i krótko duszę na patelni)
  • pieprz, sól i inne ulubione przyprawy do smaku
  • odorbina ostrego ketchupu najlepiej domowej roboty

Przygotowanie:

1. Ciecierzycę płuczemy a następnie zalewamy wodą, moczymy przez całą noc i gotujemy według przepisu na opakowaniu czyli około 45 minut od momentu zagotowania

2. Cebulę myjemy, obieramy, kroimy w kostkę i dusimy w rondelku do miękkości.

3. Do uduszonej cebuli dodajemy  ugotowaną ciecierzycę, pomidory, przyprawy, dusimy jeszcze chwilkę a nastepnie blendujemy.

Pasta z ciecierzycy jest przepyszna i baaaaaaardzo sycąca. Jestem pewna, że ją polubicie i z przyjemnością będziecie smarować nią chleb.

Smacznego :)

pasztet z ciecierzycy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).