niedziela, 2 lutego 2014

Delikatny chlebek kokosowy

Dziś przepis na chlebek, który w smaku bardzo przypomina chałkę, tylko taką wzbogaconą o wiórki kokosowe :) Chlebek jest delikatny, słodkawy, dla mnie po prostu pyszny. Świetnie się komponuje z konfiturą, miodem ale i z tymi wytrawnymi dodatkami też, bo równoważy ich smak :) Robi się go prosto i szybko, więc polecam :) Orginalny przepis pochodzi z książki "The Big Book of Bread" Anne Sheasby. 

Składniki:
  • 450 g mąki pszennej chlebowej lub zwykłej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1.5 łyżeczki drożdży suchych lub 12 g drożdży świeżych
  • 55 g wiórków kokosowych
  • 15 g oleju (w orginale 15 g masła)
  • 275  sojowego waniliowego napoju (w orginale tyle samo zwykłego mleka plus 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii)
Przygotowanie:

1. Skladniki suche umieszczamy w misce i mieszamy. Dodajemy olej i napój sojowy i zagniatamy na gładkie elastyczne ciasto.

2. Z ciasta formujemy kulę, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce (u mnie okolice kaloryfera) do podwojenia objętości (około 1 godzina)

3. Po tym czasie ciasto krótko zagniatamy, formujemy w podłużny bochenek i wkładamy do keksówki o wymiarach (27 na 9 cm) wysmarowanej wczesniej olejem lub masłem i wysypanej bułką tartą. (Ja mam formę silikonową dlatego tylko delikatnie natłuszczam ją olejem).

4. Chlebek przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do ponownego wyrośnięcia na około pół godziny lub dłużej do podwojenia objętości.

5. W tym czasie włączamy piekarnik, ustawiamy temperaturę 200 st°C, grzanie góra - dół.

6. Wyrośnięty chlebek smarujemy pędzlem zamoczonym w odrobinie wody z syropem z Agawy lub miodem (opcjonalnie mlekiem) i wstawiamy do piekarnika na 30 minut.

Gotowy chlebek powinien być zezłocony i wydawać guchy odgłos postukany od spodu. Wyjmujemy go z piekarnika i studzimy na kratce, pod sciereczką.

Chlebek jest bardzoo smaczny, ciężko mi powiedzieć jak długo zachowuje świeżość bo u nas znika dość szybko :) Jednak myślę, że odpowiednio przechowywany może służyć nawet 5 dni.

Smacznego :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Proszę nie rozpowszechniać ani nie kopiować zdjęć oraz przepisów zamieszczanych
na moim blogu bez mojej zgody
(ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych).